My Status
maafkan saya andai saya taksempurna-.-
i'm babling, u're hearing~: selamat berpuasa kalian :)

selamat berpuasa kalian :)

hai readers, sedar ta sedar besok da masuk 1 ramadhan , seronokkkknyeeeee :) dapat berpuasa, dapat pegi pasar Ramadhan , dapat tengok makann banyk banyak kat pasar tuuuu, haishhhhhh, seronok ! :) and , oleh sebab besok hari sabtu and kebetulan minggu ni punn ta ade ape ape aktiviti nak dbuat, so memng ramai la budak budak matrik balik ke hometown masing masing, -.- dan, malangnyee aku bukanlah di antara golongan itu, 

TAIPINGGGG ! Nnati aku balikk jumpa kauuu lepas aku examm tauu ! :)

lagiipun, aku ade benda nak setelll, kerja yg ta sudah, haishhhh.2 minggu lagi da nak exam, kecut habishhh usus ni aihh -.- then tadi, the last time untuk aku dengan classmate aku mengriuhkann diri sebelum masukknya 1 Ramadhan besokk :) classmate aku punn adee je balik ke hometown masing masing, haishhh, untungglaa komee :) then , ni lahh hasillnye :)       

okay, ni gambar waktu dalam lab tadiiii :)

waktuu buat experimentt cell division,
hakalorh, yang pasal prophase, anaphase, metaphase , bla blaaaaaa. 


maafff, gambar diluarr labbb tadii sbelum masing masing berangkt pulang.

classmte kite laaaa :)

classsmate kite jugakkkk :)
*baru nak cuti 3 hari, cuti nak puasa, da tangkap gambar bagai :)

btw, kepada sesape yang balikkk tu, baik baik la nohhhh , cuti sampai ahad jaa, jangan nak melebihh lebihhh , siapkann assignment, siapkannn segala bagai tutorial, and,,, selamat menyambut bulan Ramadhan :)

 ~-> pesanan <-~

Allah Ta'ala berfirman : 
"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kalian berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kalian agar kalian bertaqwa. (Yaitu) dalam beberapa hari yang tertentu. Maka barangsiapa di antara kalian ada yang sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka) maka (wajiblah baginya berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. Dan wajib bagi orang-orang yang berat menjalankannya (jika mereka tidak berpuasa) membayar fidyah, (yaitu) memberi makan seorang miskin. Barangsiapa yang dengan kerelaan hati mengerjakan kebajikan, maka itulah yang lebih baik baginya. Dan berpuasa lebih baik bagi kalian, jika kalian mengetahui" 
(Al-Baqarah: 183-184) 


selamat berpuasa ^_^
sape ta puasa , ta boleh raya ! :)