My Status
maafkan saya andai saya taksempurna-.-
i'm babling, u're hearing~: pertemuan aku dengan dia (part 2)

pertemuan aku dengan dia (part 2)


Assalamualaikum, yeahh. aku semangat . semangat nak continue cerita aku. *angkatduadua tangan ke atas* yeah semangat  ! :) 

continue from part 1 , lepas pertemuan aku dengan dia dekat kafe, then kan aku pergi library, waktu aku otw nak pegi library,  call dengan dia kejap, then dia cakap dia kat toilet anjung. oh okay, aku takharap , takplan pun nak pegi jumpa dia.  yeah . 

tapi entah macam mana tiba tiba timbul soal belanja choki choki, huishh. nak kena pegi kedai siswa la nih. serius neves kot waktu nak pegi jumpa dia tu. haishh. dupdap dupdap. then , aku pun pegi la anjung tu, duduk depan kedai siswa. call dia, mana dia , dia kata , dia ada je dekat situ . kejap kejap. aku memang tak kenal dia , yang aku cam dia pakai baju hitam tadi . haishh. aku pun maen maen fon, tunduk pale. then 5minit kemudian , angkat kepala , ada mamat pakai baju hitam ni dengan zudy dengan lagi sorang  kawan dia dekat dengan aku. first time tengok dia. ayat pertama yang keluar dari bibir dia, oh ni la dd cicen, pastu gelak kuad kuad. Sakai gila . wuishh .. sebut pun takbape betul. then dia jalan dulu pegi kedai, aku pun terkedek kedek masuk. perasaan neves tu , Tuhan jea tahu macam mana. tak keruan aku jadinya. tapi aku still macam relax, be cool tik. then , masuk beli choki2 , then lepas tu , aku pandang dia aiciwah takde la tinggi sngat mamat ni. haiyaa. cakap aku pendek mcm dia tinggi sangat. aku cakap kat dia mcamtu, then dia mcam buad muka macam ape jea. taktahu nak describe. hihi. then lepas beli choki choki, lepak kat lua kedai siswa . dia tak habis habis cakap aku pendek. ee saked hatinya. aku pun cop la dia tiang lampu la, landak la. aiyakk, suka hati jea kan. cakap aku camtu. huu. then , taklepak lama pun. dia cakap nak balik. then aku un macam okay. huu neves makin hilang. then dia pun pegi , tapi waktu dia berjalan balik aku dengan dia sempat bertentangan mata , huishh. aiyak, ape nih. neves kot . huuu.

then malam tu , kteorang ta text pun as dia takde kredit. tapi aku rasa sampai situ je kteorang text , as yela . kteorang da jumpa, dan dia da namapk aku camne, da nampak kekurangan aku apa, dan aku takrasa dia nak text or berkawan ke hape ke dgn aku lagi kan and akutak mengahrapakan ape ape pun. eleh, takkesah pun. waktu tu la kan aku cakap. sebab aku pun baru kenal dia . aicih, small matter la . :)

 . tapi besok pagi, dalam dekat nak tengah hari, dia suruh call kejap. then , aku just call. entah kenapa entah.. ruparupanya, dia nak ajak aku study dekat library. yela , minggu tu pun minggu study week before pspm. haishh. okay la , aku pun macam setuju, sebab bukan kteorang dua je , ikram pun ada . okay okay, aku pun siap siap dalam pukul 2 terus gerak pegi library, alahai sampai sampai library tutup. aiyakk, then tuka plan study dekat anjung. aku pun pegi anjung, dia takde pun. haishh. nevesnye. aku pun duduk kat meja tu, then tiba tiba dia datang dengan ikram, yeah. dia pakai baju putih, dan dia datang , dia tak duduk satu meja dengan aku pun. aku pun macam ,yeahh. okay ape , takde aku nak kena ejek pendek bagai sngat kan. then tetiba dia kata , "eh dd cicen , sorang je ke? haish, mamat ni sebut nama didiy cicyn takpenah betul. aku pun cakap la , duudk sorang je la. then dia ajak dudk dengan diorang sekali. aku pun kemas barang, terkdek kedek pegi dekat meja diorang. aku duduk depan dia. okay  first time pandang dia sedekat nih. relax. be cool. entah kenapa terasa berdegup sangat kencang bila dekat dengan dia. haishh. takfaham. dia dengan ikram study chemistry, tapi aku study bio. yeahh, taksama langsung. sepanjang aku duudk kat situ , baru aku perasan yang dia memang seorang yang sangat sakai, nakal. dengan telatah , perangai dia tu buat aku tak duduk diam nak gelak. ade ja gelagat dia. hihi. dan dalam masa yang sama, aku sedar entah kenapa aku ras amacam selesa sangat bila sembang dengan dia, terlalu selesa. kteorang da macam satu kepala. even aku baru kenal dia semalam tapi da rase terlalu lama kenal dia. aku takpenah ase mcam ni sebelum ni, berkenalan dengan orang yang baru aku kenal, tapi da rase macam terlalu baik. banyak benda yang kteorg share petang tu, dan aku dengan dia ade tangkap gambar sesame. yeah , tu antara memori pertama kteorang, boleh dikatakan macam first date pun ada , tapi ikram ada . haiya, apa apa je la kan kan :)petang tu , aku takde la rase ape ape lagi ,biasa je . tapi macam ade perasan gembiranya kenal dia nih, serius. cara dia , gelagat dia, buat aku selesa berkawan dengan dia :)


  

then malam tu, dia ajak aku dinner. yeah , dinner dekat kafe mama. okay kali ni just aku dengan dia. ikram dengan zudy kat meja laen. okay , neves kot. serius. entah lah kan. then malam tu , aku text dengan dia, and aku mula rasakan sesuatu dari dia. dari cara dia macam ada something yang dia nak bagitahu , perasaan dia , cara dia yang . entah ,takdapat nak describe. tapi aku still cool, relax. tapi yang seronok, malam tu entah kenapa entah, tetiba mintak maaf sebab dia cakap kat aku pendek la , apa la. dia cakap dia just buat macam tu untuk tengok aku heppy, aku just mcam tak kesah sangat, takde ape la, tak amek hati pun sebenarnya. :)

besok tu pulak , dia ajk lagi aku study . yeah , ni kali ketiga aku jumpa dia, mula mula pegi study , aku dengan dia , ikram lambat datang.  waktu dengan dia , cara dia dengan aku sangat berbeza, dari hari sebelumnya. dia bukan lagi, seorang yang sangat sakai macam sebelum ni, dia mula jadi seorang lelaki yang mempunyai fikiran yang matang, pendapat dia, cara dia bercakap. sungguh berbeza dari sebelumnya ye la kan, semalamkan dia da mintak maaf dengan aku. kteorang mula share story , yeah. aku terasa sangat rapat dengan dia. even baru 3hari kenal dia. aku takrasa pun yang aku kenal dia 3hari, da rasa macam lama gila kenal dia, macam da 3tahun. dan sejujurnya, dari cara dia, pandangan dia , dia cuba menyampaikan sesuatu, . tapi aku masih mcam tak mengerti . waktu aku tengah study, dia amik pen and write something atas tangan aku, aku macam tergamam dengan apa yang dia catatkan atas tangan aku. yeah, inilah perasaan dia yang dia cuba nak sampaikan. aku just snyum dekat dia . aku takdapatnafikan, waktu tu aku pun ada rasakan sesuatu, sesuatu perasaan yang aku sendiri tak mengerti. then , aku pun amik satu kertas , aku tulis satu jawapan untuk dia, jawapan untuk menggambarkan perasaan aku. dia hanya tersenyum. :)
lepas study tu, aku balik bilik. hujan lebat sangat. waktu tu semua roomate aku balik, as waktu tu study week, aku jea takbalik. lepas sampai balik, otp dengan dia,then dia ada cakap " Allah da wujudkan perasaan sayang pada aku tu dalam hati dia  , dan dia nak jaga perasaan sayang tu sampai bila bila " aku terkedu. tergamam. thank you , sayang :)

sejak dari saat saat tu, aku dengan dia mula mengikat kasih, aku yakin dengan dia, aku tahu aku tak salah dalam memilih, aku yakin dengan hati dia, yakin dengan hati aku. aku yakin dengan perasaan aku, dan alhamdulillah sejak dari bait bait pertemuan itu, kasih sayang antara aku dengan dia masih tersimpul rapi sehingga saat ini, dan alhamdulillah aku dengan dia dah mengikat kasih selama 2bulan, dan In Sya Allah hingga ke akhir hayat . Amin .
 thank you for everything dear :)