My Status
maafkan saya andai saya taksempurna-.-
i'm babling, u're hearing~: kawan lama ? kawan baik ? kau lah :)

kawan lama ? kawan baik ? kau lah :)



assalamualaikum, aku baru je bangun tido :) actually , harini ta sihat sikit, macam macam sakit pulak , then tadi petang around pukul 2 aku tido sekejap, . dalam tido tido tu, aku termimpi pasal seorang kawan aku. kawan lama aku. kawan baik aku. da terlalu lama rasanya tak contact dengan dia. entah keana hilangnya dia , entahlah. dulu aku stay kat perlis dari 4tahun sampai form 3. before that, aku stay kuching. my dad is an army. so berpindah randah adalah satu perkara yang da biasa. habis je form3 , aku kena move pegi taiping. kampung halaman aku. ya allah, sakit sedih perih nya nak tinggal perlis , hanay tuhan je yang tahu. mana mungkin aku mampu tinggalkan tempat aku dibesarkan. suka duka sedih seronok, macam macam da aku lalui kat sana . and nak dijadi cerita , start aku move pegi taiping, hujung hujung tahun 2009, and start tu lah aku dengan dia, da makin renggang, jauh, ta rapat dan terus lost contact.

aku selalu panggil dia athen dulu. real name dia, jonathan lingan a/k anyut. itulah nama dulu. nama asal dia. dia orang iban,. and lepas je aku pindah taiping, aku dapat tahu , dia dah jadi saudara seislam aku. alhamdulillah. tahniah beb:) tapi waktu tu aku hanya mampu mengucapkan yang terbaik untuk dia dari jauh. waktu dia masuk islam tu pun, aku dah ta berapa nak contact dia. ni pun, kawan baik dia yang cerita kat aku. alhamdulillah, tercapai jugak hasrat dianak memeluk agama islam . selepas dia memeluk agama Islam, nama dia telah ditukar kepada Adam Haris.

berbalik pada mimpi aku, waktu tu waktu malam, taktahu dalam pukul berapa , waktu tu aku kua rumah , waktu tu aku dekat taman rumah aku, i mean dekat perlis. dekat arau. waktu tu aku stay kat taman intan. taman untuk bebudak anak anak askar. aku dengan si adam ni , dua dua anak askar. kan aku kua rumah, lepastu aku pun jejalan kat depan rumah, pusing taman. tapi satu yang pasti, aku pusing je mana mana selekoh , mesti ada pocong. entahlah, sumpah seram. pocong tu style kacau orang kot. ada satu time aku jejalan, nampak pocong pocong tu joget joget kat belakang rumah aku. da tahu seram, tapi tengok lagi. haishh. tapi waktu tu aku pusing buat bodoh je,. then , ada sampai dekat satu selekoh, kebetulan jalan tu , dekat sangat dengan rumah adam. then , aku stop. aku ada terpandang 3 pocong entah melompat pergi mana entah, tiba tiba aku pusing belakang, aku nampak adam berjalan menghampiri aku. aku just senyum. eh kawan baik aku . kawan lama aku. then dia pun datang dekat aku sampai berpeluh peluh.

then aku tanya dia, yang kau ni berpeluh bagai kenapa. then dia cakap aku kejar kau la mangkuk, dah la alama tak balik sini. somobong gila. haha. aku just gelak. even , aku dnegan dia dikelilingi pocong pocong yang berkeliaran , tapi kteorang still boleh buat derk sembang lagi. dalam mimpi tu, aku dapat tengok kawan aku ni da besar , matang , semua da. wahh :) lepastu , kteorang sembang sembang sembang. dan aku kata aku terpaksa pergi. then , dia cakap , "ala baru sampai takkan dah nak blah , kot weh. " aku gelak gelak , then aku cakap, "eh bersyukur sikit aku datang jumpa kau jugak tau tak, aku ada kerja, aku kena pergi " then dia pun macam , okay la. nak buat macam mana. sebelum aku pergi, yang aku ingat, aku suruh dia contact aku, lepastu aku pun, berjalan pergi dari dia. and bila aku nak pergi dia sempat babai aku, then aku pun babai la dia,. andtiba tiba aku pun, terjaga. haishh. tetiba teringat pulak kat kawan aku yang sorang tuh :)

to be continued:)